Veelgestelde vragen

Hieronder hebben we voor u per onderwerp de meest gesteld vragen uitgelicht. Kijk gerust of het antwoord op uw vraag hiertussen staat. Mocht dit niet het geval zijn stuur ons een email info@lbfitness.nl en we helpen u daar graag verder.

  • Voor wie is de gym bedoelt ?
    LB Fitness is bedoelt voor iedereen die wil trainen in een kleinschalige omgeving waarbij je je op je gemak voelt.  Je kunt hier trainen met je eigen doel. LB Fitness is een sportieve gym waarbij een lekkere muziek opstaat en er professionele trainers rondlopen.
  • Ik zou graag een proefles volgen ?
    Meld je via de website aan voor een proefles binnen LB Fitness. De investering voor een proefles is €10,- per les. Mocht u tevreden zijn en lid worden van LB Fitness zullen deze kosten van uw inschrijfgeld afgaan en heeft u dus in principe een gratis proefles gevolg. 
    Meld u hier aan voor een proefles ; https://lbfitness.nl/product/proefles/
  • Hoe meldt ik me aan om lid te worden ?
    Wanneer u lid wilt worden binnen LB Fitness kunt u zich aanmelden voor een intake via de website. Een trainer zal contact met u opnemen om deze in te plannen. Hierbij word een account aangemaakt in onze app waarmee u zich kan registreren voor de lessen binnen LB Fitness.
  • Hoe meldt ik me aan voor een les ?
    Bij elke les binnen onze gym moet iedereen zich aanmelden via de app van LB Fitness. Per les is het verschillend hoeveel mensen er aanwezig kunnen zijn. Hierbij kijken we naar ruimte en capaciteit om goed te kunnen blijven sporten. Let op! Meld u ook op tijd af wanneer u niet komt sporten.

 

 

  • Wat houd zelfstandig trainen in bij LB Fitness ?
    Bij het zelfstandig trainen betekend het dat je op eigen tempo je trainingschema afwerkt. Uw schema staat in een app waarbij de oefeningen middels filmpjes worden voorgedaan. Super handig zodat u lekker zelf aan de slag kunt.
    Heeft u toch vragen over de oefeningen en/of uitvoering ?
    Binnen bepaalde tijden lopen er trainers rond waaraan u uw vragen kunt stellen en ze zullen u met alle liefde helpen.
  • Met hoeveel personen sport ik in de fitness ?
    Binnen LB Fitness is er een maximaal aantal personen per uur welkom om zelfstandig te trainen. Op dit moment is dat een aantal van 10 personen per uur. Je traint in een private gym waar ook personal trainingen en groepslessen worden gegeven. 
  • Train je met een trainingsschema ?
    Iedereen die bij ons komt sporten , heeft de mogelijkheid tot het verkrijgen van trainingsschema’s. Er is een mogelijkheid tot het volgen van een eigen training. 
  • Hoe vraag ik een trainingsschema aan ?
    Een trainingsschema kan je aanvragen via een knop in portaal van de app. Houd er rekening mee dat er tijd tussen de aanvraag en je nieuwe schema zit. Hierdoor is het soms handig om 1 week voordat u huidige schema afloopt een nieuw aan te vragen zodat onze trainers tijd hebben om voor u een schema in de app te zetten.
  • Doe ik alleen cardio of alleen krachttraining ?
    Een juiste balans en combinatie van deze 2 zijn een mooie start van het behalen van doelen. De trainers kijken samen met u wat het beste is voor u doel.
  • Hebben jullie groepslessen ?
    Wij hebben verschillende groepslessen , kijkt u onder het kopje groepslessen voor welke we op dit moment hebben. Het huidige lesrooster kunt u terug vinden in de App wanneer u lid bent.
  • Wanneer gaat een groepsles door ?
    Bij een minimale aanmelding van 4 personen zal een groepsles doorgaan. Dit word minimaal 1 uur van te voren bepaald. Wanneer een groepsles niet doorgaat wegens te weinig deelnemers ontvangt u altijd uw credit terug en kunt u zich aanmelden voor een andere les.
  • Wat gebeurt er met credits die ik niet heb gebruikt ?
    Credits die u niet binnen 4 weken heeft gebruikt , komen ter vervallen na de laatste dag van week 4. Hierna krijgt u weer nieuwe credits voor de 4 weken die volgen.
  • Hoelang zijn mijn credits geldig ?
    Credits krijgt u 1x per 4 weken toegewezen en zijn 4 weken geldig. Een tip hierbij is om een melding in uw kalender te zetten wanneer u nieuwe credits ontvangt.
  • Wat gebeurt er met credits die ik niet heb gebruikt ?
    Credits die u niet binnen 4 weken heeft gebruikt , komen ter vervallen na de laatste dag van week 4. Hierna krijgt u weer nieuwe credits voor de 4 weken die volgen. 

  • Waar kan ik mijn aantal credits terugvinden ?
    Middels onze app kunt u klikken rechtsonder op “ik”. Hier vind u uw resterende credits terug.
  • Ik ben niet naar de les geweest , is mijn credit nu weg ?
    Wanneer u zich niet optijd afmeld voor een ingeschreven les , is de “boete” dat uw credit komt te vervallen. Zorg dus voor een tijdige afmelding van de les en voorkom dat uw credits vervallen. Zo houdt u geen plek beschikbaar voor een andere sporter.

  • Hoe lang van te voren moet ik me afmelden zodat ik mijn credit behoudt ?
    FITNESS : 1 uur van te voren
    GROEPSLESSEN : 12 uur van te voren
    PERSONAL TRAINING : 24 uur van te voren
  •  
  • Verhogen van het aantal credits , kan dat ?
    Het vehogen van de aantal credits per maand , kan na het einde van de maand waar je in zit. Tegen een vergoeding kun je al direct meerdere credits gebruiken.
  •  
  • Verlagen van het aantal credits , kan dat ?
    Het verlagen van de aantal credits kan na de periode van het langdurig afgesloten abonnement. 

Alles is voor uw overzichtelijk en zichtbaar in uw eigen app. 

  • Wanneer u een verkeerde betaling verdenkt ?
    Ga naar (klik hier -> ) https://lbfitness.virtuagym.com/ , log in met uw account van de app. Klik op het overzicht van uw facturen. Controleer aan de hand van uw factuurnummer een koppeling met de afgeschreven betaling. Dan kunt u zien waar de afschrijving voor gedaan is.
  • Is er een verkeerde afschrijving gedaan ?
    Neem contact met ons op via info@lbfitness.nl en stuur hierbij wat u denkt wat fout is gegaan. Het kan soms helpen om een printscreen van uw afschrijving erbij te doen zodat we het sneller kunnen controleren.
  • Uw betaling is niet afgeschreven of heeft niet kunnen afschrijven ?
    Het kan voorkomen dat er een incasso niet juist word afgeschreven of wanneer u niet voldoende saldo heeft wanneer een incasso word gedaan. Uiteraard is dit voor iedereen een vervelende situatie. Wanneer dit voorkomt word er op  later moment nogmaals een incasso door ons systeem uitgevoerd. De eerste keer zullen hier geen kosten aan verbonden zijn , aangezien er altijd iets fout kan gaan.

    Na een tweede poging van geen juiste afschrijving zullen we €10,- aan administratieve kosten rekenen. 

  • Blokkeren rekening LB Fitness en/of niet betalen van abonnementskosten ?
    Het kan voorkomen dat deze situatie zich voordoet. Wij zullen dit ten alle tijden voorkomen. Maar wanneer ons rekeningnummer geblokkeerd word en of storneringen zullen plaatsvinden , zullen er na een eerste waarschuwing €40,- aan buitenrechtelijke kosten bijkomen bij elke navolgende poging van het voldoen van de juiste betalingen.
  • Hoe kan ik mijn abonnement verlengen ?
    Spreek in de gym een van de trainers aan , en overleg en kijk naar de beste mogelijkheid. Zei helpen u graag met het verlengen van uw abonnement.
  • Kan ik mijn abonnement pauzeren ?
    Nee , er bestaan geen mogelijkheden tot pauzeren van contracten. Mocht u toch een langere tijd wegens omstandigheden geen gebruik kunnen maken van de diensten. Neem hiervoor contact op met info@lbfitness.nl en bespreek de situatie. Onze trainers zoeken graag met u naar een gepaste oplossing.
    * Voorbeeld pauzering zwangerschap : Pauzering is van bevalling tot 6 weken daarna.
  • Krijg ik een herinnering als mijn abonnement afloopt ?
    Nee , dit is uw eigen verantwoordelijkheid. Middels de app kunt u uw contract terugzien en bijhouden wanneer hij afloopt. Zorg dat u tijdig verlengt zodat er geen hogere kosten zullen voorkomen. U kunt u inloggen via (klik hier -> ) https://lbfitness.virtuagym.com/ op de computer om een beter overzicht te hebben van al uw gegevens.
  • Wat gebeurt er als mijn langdurige abonnement afloopt ?
    Na afloop van een langdurig abonnement gaat hij automatisch over naar een abonnement van onbepaalde tijd met een opzegtermijn van een maand. De opzegmaand is de maand na het moment dat u uw abonnement beëindigd. Let op , aangezien je dan geen “korting” meer ontvangt van een langdurig contract zal de prijs gehanteerd worden zonder korting van een maandabonnement. U kunt uiteraard opnieuw een abonnement afsluiten voor langere termijn. Geef dit aan bij uw trainer of via info@lbfitness.nl en voorkom hogere kosten.
  • Hoe moet ik mijn abonnement opzeggen ?
    Een opzegging kunt u doen via een trainer in de gym of via het uitschrijfformulier. Pas na ontvangen van een uitschrijfformulier kunnen wij uw abonnement beëindigen. De datum van het invullen van het uitschrijf formulier is de datum van opzegging.

    Hier vind u het UITSCHRIJFFORMULIER